czwartek, 29 czerwca 2023

Ruszamy z projektem międzypokoleniowym "Pod wspólnym dachem"!

 To wielka radość działać międzypokoleniowo!

Uwielbiamy to robić, z tym większą ochotą przystąpiliśmy do wspólnego działania.

Współpracujemy ze Szkoła Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi nr 343 z warszawskiego Ursynowa. 

Nauczyciel języka polskiego, pan Paweł Kocemba oraz pedagożka specjalna, pani Katarzyna Przastek rekrutowali wśród uczniów klas 6 i 7 chętnych do projektu i wespół z uczniami odwiedzali nas przy Andersa 15.

Sam pomysł narodził się po lekturze wywiadu z Agatą Chybińską, polską dziennikarką, która współpracuje z Misją Gambią. Tak mówiła w wywiadzie:

Od mojej pierwszej wizyty w Gambii, w 2014 roku, pomagam dzieciakom. W wiosce Buiba Mandinka znalazłam się przypadkiem. Wtedy byłam tam pierwszą białą osobą, a małe dzieci płakały na mój widok. Kiedy zobaczyłam, jak trudne jest życie bez prądu, bez bieżącej wody. Kiedy zobaczyłam dzieci, które chodzą co prawda do szkoły, ale nie mają najprostszych pomocy, jak ołówek czy zeszyt… Postanowiłam pomagać. Zbieram pomoce szkolne, potem zbieram środki na transport morski i wysyłam je na miejsce. Zbieram też środki na remonty klas na miejscu, budowę placów zabaw i boisk. Pomoce szkolne zbieram w podstawówkach – organizuję spotkania z dziećmi, podczas których oglądamy filmy, rozmawiamy o afrykańskiej przyrodzie i życiowych realiach, o różnicach między pierwszym, a trzecim światem. Obecnie, wraz z gambijskimi przyjaciółmi prowadzę na miejscu stowarzyszenie Mission Gambia, a w Polsce akcję charytatywną Misja Gambia.”

Z potrzeby serca, z chęci pokazania dzieciom z Ursynowa jak wygląda codzienność dzieci gambijskich, z chęci stworzenia zbiórki na cele Misji, a także z potrzeby działania międzypokoleniowego spotykamy się w nowym projekcie.


Na początek spotkanie integracyjne seniorów z teatrzyku lalkowego, a także dzieciaków i opiekunów. 

Później zajęliśmy się życiem i twórczością Janusza Korczaka, ponieważ jest on patronem naszego pierwszego działania: stworzenia słuchowiska dla gambijskich dzieci (z angielskimi napisami) o jednej z przygód króla Maciusia Pierwszego.

Działamy!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz